Fraller och andra grajjer ..,

Idag gick jag upp halv 6, .. på en lördag! |-)
Jag skulle åka till Landerholms bageri eller vad det hette och hämta ut 25 frallor, för att sedan springa runt i trapphusen och leverera det till dom som har beställt det.  Jag tyckte så synd om dom som fick hasa upp i sängen runt halv 8 på morgonen för att öppna dörren, där jag stog. Alla var sååå trötta . Haha . Naww, .Fast några av dom var ju uppe o påklädda o allting , så där har vi ju något positivt i det. :D

Och idag såg jag en annons i tidningen där Smultronstället i Söderköping söker ungdomar mellan 15-18 som kan sommarjobba hos dom i sommar. Jag ska ringa dit och fråga om jag och en kompis te mig , Jimmi får jobba där. Men det är ju en bit o åka, så jag vet ju inte hur vi ska komma dit om vi får jobbet , direkt. Haha , men det ordnar sig säkert på nåt sätt. :)

Och förut  .. imorse hitta jag en ordlista med östgöta ord! Haha , vad roligt det var, :D , och man kunde lyssna på en del ord hur man uttala dom också. Mycket roligt tycker jag.

Och snart borde jag verkligen få tillbaka min dator, tycker jag!! Nu har den varit borta i nästan 2 månader :( Saknar den, faktist , haha .

Kommentarer
Postat av: malin

mene du ska ju bara hänga frallorna där på dörren x) hoppas du får jobbet :D <3

2009-02-24 @ 16:15:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0